Problém je stále v tom, co s tím pak na letišti. Vyžaduje to daleko více různých opatření, takže pokud si proto nepostaví vlastní, bude to stále nevítaným hostem.
Odpovědět0 0
Konkord na jeden let spotreboval 110 ton paliva, to je tona na pasaziera, kde 80% paliva sa spotrebovalo na vzlet do vysky 15km a dosiahnutie rychlosty 2x mach, potom sa uz jen klouzal.
Je pravda ze dnesne moderne stihacky ako T-50 už bez forsaze to daju skoro na 2 machy aj pri zemi. Tak ze pri dnesnych technologiach a motoroch by to mohlo spotrebovat na pasaziera podstatne menej paliva, cca pol tony na jeden let, alebo este menej.
Odpovědět0 0
Konečně to někoho napadlo. Při dnešních technologiích by neměl být problém udělat nadzvukový letoun efektivnější. Přitom tak rychlý dopravní stroj ve vzduchu prostě chybí. Držím palce.
Concorde byl úžasný. Někde jsem slyšel, že při testech s ním dělali i akrobacii (výkrut). Jen ta efektivita stála za prd.
Pochopil bych, že jej poslali do šrotu kvůli tomu, ale nepochopil jsem jak k tomu mohla přispět nehoda v Paříži, když nešlo o závadu stroje.
Odpovědět0 0
tak ono je cestujícím jedno, že nešlo o závadu stroje. Viděli v plamenech padat letadlo, kterým se nelítá a nepadá úplně běžně, a letenka nestojí běžnou cenu. Už tehdy zájem opadal. Tehdá to bylo navíc hodně zmedializovaný, protože to bylo natočený na video. Na první pohled letadlo začalo hořet po startu. Než se vyšetřila pravá příčina nechody, už o létání concordy moc zájem nebyl. Navíc se pak ukázalo, že kontrukce křídel byla dost zranitelná, kdy došlo k snadnému průrazu nádrže v případě exploze pneumatiky. To, že explozi pnenumatiky způsobil kus šrotu z běžnýho letadla, už je vedleší.
Odpovědět1 0